Darmowe strony internetowe - pierwszy krok do samodzielnego wykonania witryny firmowej

W dzisiejszych czasach przedsiębiorcy myślący o rozwoju lub utrzymaniu własnego biznesu, poszukują rozwiązań umożliwiających im dotarcie do Klienta w sieci. Nic dziwnego że wielu z nich coraz częściej rozważa stworzenie strony internetowej we własnym zakresie. Przed podjęciem decyzji, warto dowiedzieć się jakie wyzwania stoją przed każdym kto zdecyduje się na stworzenie własnej strony.

 

Spis treści:

Co to jest darmowa strona.

Jak stworzyć stronę internetową.

Tworzenie stron internetowych - na co zwrócić uwagę.

Szybkość wczytywania witryny

Reklamy na stronie

Odpowiednia domena internetowa

Zgodność z zasadami SEO

Możliwość tworzenia kopii zapasowej

Ograniczone możliwości edytowania

Prawidłowa budowa strony www

Responsywność stron internetowych

Co musisz wiedzieć zanim rozpoczniesz projektowanie stron internetowych.

Bieżące standardy SEO

Hosting i zaplecze techniczne

Prawo w Internecie

Podstawy grafiki internetowej

Podstawy HTML

Dla kogo jest darmowa strona www.

Co to jest darmowa strona.

Strona internetowa stworzona za darmo to taka – którą stworzysz sam, własnymi siłami, bez pomocy specjalistów i bez profesjonalnego zalecza programistycznego. Wykonanie takiej strony odbywa się zazwyczaj za pomocą darmowych programów i systemów, które umożliwiają zbudowanie od postaw witryny dla własnych potrzeb.

Jak stworzyć stronę internetową - 3 pierwsze kroki

Popularnym sposobem jest stworzenie strony w oparciu o podstawowy język HTML. Istnieje kilka darmowych lub płatnych ale niedrogich programów, które ułatwiają tworzenie stron internetowych. Najpopularniejsze z nich to Sublime Text, Editplus lub Notepad++, które bardzo do tego polecamy. Warto zapoznać się z kilkoma edytorami html, przed rozpoczęciem pracy, tak aby była ona możliwe najwygodniejsza.

Zanim jednak zaczniesz jakiekolwiek prace, wykonaj trzy podstawowe kroki, które ułatwią Ci projektowanie.

  1. Analiza potrzeb Twojej Firmy - Tworzenie zacznij od analizy potrzeb własnego biznesu, dzięki czemu strona stanie się przydatnym narzędziem pozyskującym klientów a nie kolejna wizytówką z numerem telefonu, których w Internecie jest zbyt wiele.

  2. Analiza potrzeb Twoich Klientów - Przygotuj czystą kartkę, i odpowiedz sam na kilka pytań – kto jest moim klientem, czego oczekuje od mojej firmy, jakie informacje powinny znajdować się na stronie. Dzięki tym informacjom będziesz w stanie przygotować szkic projektu, uwzględniający najważniejsze elementy witryny.

  3. Badanie użyteczności - Postaw się na miejscu swojego klienta i zastanów się co powinny być najbardziej a co najmniej widocznym elementem na stronie. Dzięki temu strona internetowa będzie praktyczna i przejrzysta dla odwiedzających.

Zapamiętaj.

Właściwe przygotowanie założeń projektu, znacząco skraca jego realizację i pozwala uniknąć zbędnych poprawek.

Tworzenie stron internetowych - na co zwrócić uwagę.

  • Szybkość wczytywania witryny

    Właściwe parametry serwera to jeden z ważniejszych elementów, który wpływa na współczynnik odrzuceń i długość czasu spędzonego na witrynie przez odwiedzających. Ma to ogromny wpływ na wyniki wyszukiwania i widoczność Twojej strony w miejscach takich jak Google. Serwer powinien gwarantować szybką reakcję na zapytania, dzięki czemu Twoja strona internetowa znajdzie się wyżej w pozycji Google i dotrze do większej ilości klientów.

  • Reklamy na stronie

    Niektóre konfiguratory stron, zamieszczają obowiązkowe reklamy w treści witryny. Wybierając program, upewnij się że nie będzie to konieczne, ponieważ występowanie reklam innych firm, na Twojej stronie na pewno znacząco wpłynie na ocenę Twojej wiarygodności. Czy wyobrażasz sobie żeby w gabinecie dentystycznym, wisiał baner z numerem telefonu innego dentysty z dopiskiem „taniej o 20% niż tutaj”?

  • Odpowiednia domena internetowa

    Prawidłowa domena może ułatwić lub utrudnić znalezienie Twojej Firmy w Internecie. Niektóre darmowe adresy zwyczajnie nie wyglądają dobrze. Rozszerzenie domeny powinno być jak najkrótsze, dlatego upewnij się że będziesz miał możliwość udostępnienia strony pod zwykłym adresem np. twojafirma.pl zamiast twojafirma.darmowekreatorystron2021.pl

  • Zgodność z zasadami SEO

    Chcesz pozyskiwać więcej klientów? Upewnij się że darmowy konfigurator zagwarantuje Ci możliwość podejmowania działań związanych z pozycjonowaniem strony bez dodatkowych opłat. Prawidłowe pozycjonowanie stron pozwala na dotarcie do większej ilości klientów, bez dopłacania za reklamy – dlatego działania SEO są czynnością, która musi być wykonywana na bieżąco na każdej stronie.

  • Możliwość tworzenia kopii zapasowej

    Zabezpieczenie danych jest bardzo istotne, dlatego należy cyklicznie generować kopie zapasowe strony internetowej, tak aby w razie awarii darmowego serwera, można było w możliwie najszybszym czasie przewrócić dotychczasowy wygląd strony. Sprawdź czy darmowy konfigurator nie pobiera dodatkowych zbyt dużych opłat za przywrócenie kopii zapasowej.

  • Ograniczone możliwości edytowania

    Czasami okazuje się że droga od pomysłu do realizacji jest długa, a staje się ona jeszcze dłuższa gdy niektóre elementy nie są możliwe do wprowadzenia, przez wąski zakres możliwości danego edytora. Wybierając darmowe kreatory stron internetowych, zdecyduj się na taki, który pozwoli stworzyć Ci projekt, jaki będzie taki jak potrzebujesz – a nie taki jaki jest możliwy.

  • Prawidłowa budowa strony www

    Wciąż kupujemy oczami, pamiętaj o tym dostosowując format i rodzaj czcionki, kolorystykę strony głównej i ułożenie poszczególnych segmentów strony. Strony internetowe ze spójna grafiką osiągają lepsze efekty i są chętniej przeglądane przez internautów.

  • Responsywność stron internetowych

    Dostosowanie do wszystkich rodzajów ekranu. Pamiętaj o zasadzie moblie first. Czyli o stworzeniu strony internetowej dostępnej również na telefon. To właśnie tam według danych podawanych przez Statcounter, aż 53% użytkowników, przegląda strony internetowe.

 

Co musisz wiedzieć zanim rozpoczniesz projektowanie stron internetowych.

Internet to miejsce ciągłych i szybkich zmian. Stwórz stronę, która będzie odpowiadała aktualnym standardom na rynku technologicznym. Pamiętaj o wyborze rozwiązań i programów w najnowszych i aktualnych wersjach. Jaka wiedza w podstawowym zakresie będzie Ci potrzebna?

  • Bieżące standardy SEO

    Dobra strona internetowa to taka, która została zbudowana w oparciu o aktualne standardy SEO, dlatego zanim zaczniesz, zapoznaj się informacjami podawanymi na stronie dla developerów, przygotowanej przez firmę Google.

  • Hosting i zaplecze techniczne

    Zaczerpnij odrobinę wiedzy na temat serwerów, hostingu, rejestracji domen i wdrożeń certyfikatów SSL odpowiadających za szyfrowanie danych.

  • Prawo w Internecie

    Zadbaj o prawidłowe regulaminy, zasady przetwarzania danych i zgodność z RODO, tak żeby móc kontrolować te tematy w sposób właściwy.

  • Podstawy grafiki internetowej

    Dowiedz się w jakim formacie zamieszczać obrazy na stronie oraz jak dobrać jej kolorystykę, żeby była ona możliwie najprzyjemniejsza do przeglądania przez odwiedzających.

  • Podstawy HTML

    W Internecie jest mnóstwo darmowych kursów, dzięki którym opanujesz język HTML w takim stopniu, żeby samodzielnie stworzyć stronę.

Dla kogo jest darmowa strona www.

Samodzielnie wykonane strony to temat, który przyciąga zwłaszcza młode osoby dysponujące niewielkim budżetem na rozwój własnej firmy. Osoby takie mają niejednokrotnie większą ilością wolnego czasu. Po takie rozwiązania sięgają bardzo często różnego rodzaju organizacje non profit, amatorskie kluby sportowe lub hobbistyczne, dla których darmowa strona internetowa to idealne rozwiązanie – ponieważ osoby lub instytucje tego rodzaju nie musza skupiać się na zarabianiu i pozyskiwaniu nowych klientów.

Stworzenie strony we własnym zakresie, może zająć sporo czasu, dlatego zalecamy, aby w firmie była osoba, która będzie mogła poświęcać czas na doskonalenie swoich umiejętności i wiedzy – tak żeby strona funkcjonowała zgodnie z bieżącymi standardami. Dzięki temu będzie ona narzędziem pozyskującym klientów a nie tylko kolejna wizytówka w sieci.